Hoppa direkt till innehåll
family5

Felanmälan

Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du avtalat med.

Innan du gör en felanmälan bör du göra följande:

1. Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna
2. Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, TV-box, router, telefonidosa etc)
3. Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 10-15 minuter.

Så här går en felanmälan till:

  • Kontakta din leverantör.
  • Leverantören felsöker tillsammans med kund över telefon.
  • Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  • Leverantören kontaktar Stadsnätet för att göra felanmälan.
  • Stadsnätet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar vi ärendet till fastighetsnätsbyggaren.
  • Leverantören återkommer till dig med besked.
  • Här följer kontaktuppgifter till respektive leverantör i vårt nät: